Nowości w programie
- Rekompilacja całego programu SPEDTRANS w najnowszym środowisku programistycznym.
- Dostosowanie programu do nowych standardów Windows 11.
- Zamiana komponentu przeglądarki internetowej IE na nowy, oparty o silnik Edge Chromium.
Uwaga! W przypadku problemu z inicjalizacją nowej przeglądarki w programie SPEDTRANS, prosimy o instalację dodatkowego komponentu ze strony Microsoft https://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=2124703
Więcej informacji znajduje się na stronie Microsoft https://docs.microsoft.com/en-us/microsoft-edge/webview2/concepts/distribution
Problem nie powinien wystąpić dla użytkowników, którzy mają na bieżąco aktualizowany system Windows. - Rozbudowa możliwości wdrożeniowych programu:
– w widokach tabel umożliwiono dodawanie dodatkowych kolumn wdrożeniowych – wg indywidualnych ustaleń z Klientem
– w widokach tabel umożliwiono dodawanie kolumn typu mail oraz telefon. Kliknięcie w email otwiera okna wysłania wiadomości e-mail. Kliknięcie w numer telefonu, dla użytkowników posiadających moduł Call2CRM – wywołuje połączenie telefoniczne.
– rozbudowa języka skryptowego oraz makropoleceń - Rozbudowa modułu SPEDTRANS on line – portal dla przewoźnika lub zleceniodawcy:
– rekompilacja całego modułu w najnowszym środowisku programistycznym
– dodano możliwość wyłania linka do aktywacji nowego konta użytkownika
– dodano możliwość zresetowania konta oraz wysłania maila z wygasającym linkiem do zmiany hasła
– dodano filtrację po dacie zlecenia, początku i końca trasy - Rozbudowa aplikacji mobilnej SPEDTRANS mobile:
– rekompilacja całego modułu w najnowszym środowisku programistycznym - Rozbudowa modułu SPEDTRANS on line – wygasające linki
– rekompilacja całego modułu w najnowszym środowisku programistycznym - Aplikacja mobilna Call2CRM:
– dodano listę podręczną telefonów firmowych
– dodano możliwość dodania notatki do połączenia telefonicznego
– dodano możliwość przypisania numeru telefonu do firmy oraz osoby kontaktowej
– w Historii połączeń telefonicznych dodano status telefonu oraz ostatnie połączenie – nazwa kontrahenta, osoba kontaktowa i numer telefonu - Rozbudowa modułu CRM:
– dodawanie notatki do wielu dokumentów lub kartotek – funkcja dostępna w każdym rejestrze danych oraz kartotekach, po zaznaczeniu wybranych rekordów danych
– dodawanie plików do wielu dokumentów lub kartotek – funkcja dostępna w każdym rejestrze danych oraz kartotekach, po zaznaczeniu wybranych rekordów danych - Dodawanie plików – w głównej konfiguracji programu, w zakładce Pliki dodano możliwość podania rozszerzeń (typów plików) oraz maksymalnych rozmiarów dla danych typów plików, które mogą być dodane do bazy plików.
- Nowa funkcjonalność – GENERATOR PLIKÓW PDF.
Moduł umożliwia:
– scalanie plików PDF, BMP, JPG, JPEG, PNG, TIF, TIFF, RTF, DOC, DOCX, HTM, HTML, TXT, CSV, XML, SQL w jeden PDF.
– wybranie kolejności plików do scalenia
– podanie nazwy wynikowego pliku PDF
– funkcja dostępna w rejestrze plików, w oknie Nowy plik> klawisz Wybierz plik > Generator PDF
– możliwość wybrania plików do scalenia z bazy danych SPEDTRANS lub z lokalnego dysku użytkownika
– obsługa funkcji przeciągnij i upuść - Nowa funkcjonalność – Konwerter plików BMP, JPG, JPEG, PNG, TIF, TIFF, RTF, DOC, DOCX, HTM, HTML, TXT, CSV, XML, SQL do PDF.
– funkcja dostępna w rejestrze plików, w oknie Nowy plik> opcja Konwertuj do PDF. Po zaznaczeniu tej opcji przed zapisaniem dokumentu wybrany plik jest automatycznie konwertowany do formatu PDF. - W oknie WYŚLIJ E-MAIL dodano funkcje:
– Generator plików PDF – automatyczne scalanie załączników w jeden PDF, wg wskazanej kolejności
– informację o łącznym rozmiarze załączników
– sortowanie kolejności załączników - Rozbudowa modułu WMS:
– dodano możliwość tworzenia załączników dla płatników do usług magazynowych.
– rozbudowano możliwości wdrożeniowe rozliczania usług magazynowania: paletodoby, usługi dodatkowe powiązane z operacjami magazynowymi.
– w dokumencie remanentu dodano obsługę lokalizacji magazynowych - Przebudowa modułu mapowego:
– dodano równoległą obsługę map GOOGLE, OPEN STREET, HERE, PTV, TomTom
– dodano obsługę tonażu, wysokości tuneli, itp.
– koszty trasy
– wyznaczanie trasy – dodawanie dowolnej liczby punków trasy
– dodano darmowy silnik geokodowania OpenStreet
– umożliwiono wyznaczanie trasy na mapie OpenStreet.
– dodano możliwość wybrania podkładu mapowego, serwisu geokodowania oraz wyznaczania trasy indywidualnie dla każdego pracownika programu. Funkcjonalność ta pozwala zredukować do zera koszty opłat za korzystanie z płatnych serwisów mapowych. Np. dla działu planowania tras można dać dostęp do mapy HERE z możliwością wyznaczania trasy dla pojazdów 24T, zaś dla działu handlowego, gdzie korzysta się z okrojonej funkcjonalności map – podkład mapowy OpenStreet.
Dodatkowo np. do geokodowania można ustawić serwis Google, a pokazywać dane na dowolnie innej mapie. - Dokument kosztowy – w głównej konfiguracji programu, w zakładce Koszty dodano możliwość konfiguracji daty księgowania tj.
– data księgowania dla kontrahentów krajowych
– data księgowania dla kontrahentów zagranicznych - Dokument zlecenia transportu / spedycji:
– przebudowano zakładkę trasy – domyślnie ukryto początek i koniec trasy, pozostawiając tabelę z trasą. - Rejestr zleceń transportu i spedycji:
– Załącznik dla płatnika – dodano możliwość dodania wybranych, zaznaczonych zleceń do załącznika.
– Załącznik dla przewoźnika – dodano możliwość dodania wybranych, zaznaczonych zleceń do załącznika. - Eksport dokumentów sprzedaży oraz kosztowych do programu księgowego CDN Optima:
– dodano opcję Dokumenty VAT w PLN przenieś w wartości BRUTTO
– w słowniku kategorii kosztowych oraz w formularzu dodwania / edycji kategorii kosztowej dodano możliwość pobrania/aktualizacji dodatkowych informacji o kategorii kosztowej z CDN OPTIMA: Rodzaj FK, Odliczaj VAT, Kolumna KPiR, Stawka VAT, opis konta FK. - Do wszystkich widoków tabel z danymi dodano:
– funkcję obliczania sumy, wartości maksimum, minimum, wartości średniej oraz ilości zaznaczonych rekordów danych.
– ułatwiono zaznaczanie rekordów danych – dodano kolumnę z polem wyboru. - We wszystkich rejestrach i słownikach dodano funkcję szybkiego wyszukiwania frazy – do tej pory po wpisaniu frazy w pole wyszukiwania, należało kliknąć klawisz Filtruj. Aktualnie po wpisaniu danej frazy, program sam wywołuje filtrację.
- Domyślnie wyłączono funkcję informowania o zamiarze edycji dokumentu, który został wystawiony przez innego użytkownika. Funkcję można włączyć w głównej konfiguracji programu, w zakładce Ustawienia dodatkowe.
- Funkcje administracyjne:
– w module konfiguracji użytkowników dodano klawisz Funkcje, który zawiera opcje:
– Przywróć domyślne ustawienia okien wybranemu użytkownikowi
– Przywróć domyślne ustawienia menu głównego wybranemu użytkownikowi - W konfiguracji użytkownika w opcjach Konfiguracji serwera poczty wychodzącej dodano możliwość zmiany domyślnej skrzynki e-mail. Opcja dostępna, gdy używane są Dodatkowe skrzynki e-mail czyli gdy użytkownik ma więcej niż jedną skrzynkę e-mail.
- Rejestr zapłat za dokumenty sprzedaży – dodano możliwość wyszukiwania po NIPie kontrahenta.
- Rejestr zapłat za dokumenty kosztowe – dodano możliwość wyszukiwania po NIPie kontrahenta.
- W słownikach kontrahentów, kierowców, pojazdów, pracowników oraz towarów i usług dodano dodatkowy parametr filtracji Top, który ogranicza wyświetlanie danych do pierwszych X rekordów. Domyślna wartość parametru równa się 10, czyli baza danych będzie zwracać maksymalnie 10 pierwszych rekordów danych. Parametr Top po pole edycji, znajduję się zawsze koło klawisza Filtruj.
- Słownik kontrahentów – dodano możliwość filtrowania po polach: Ulica (główny adres kontrahenta) oraz Ulica siedziby (adres biura).
- Eksport dokumentów sprzedaży do programu księgowego Insert NEXO – dodano unikatowy identyfikator dokumentu.
- Eksport dokumentów sprzedaży do programu księgowego CDN OPTIMA – domyślnie ustawiono przekazywanie ID_ZRÓDŁA dokumentu, bez możliwości zmiany tej opcji.
- Kartoteka opony – dodano możliwość wpisywania średnicy opony z wartością po przecinku.
- Dokument serwisu opony – dodano możliwość wpisywania wysokości bieżnika z wartością po przecinku.
- Słownik wyposażenia pojazdów – dodano możliwość wyszukiwania po kategorii oraz podkategorii wyposażenia.
- Dodano dni świąteczne na rok 2022.
Poprawki:
- Aktualizacja wszystkich komponentów systemowych programu.
- Optymalizacja prędkości zapytań SQL.
- Usunięto błąd w module WMS – dokument remanentu z lokalizacjami, w szczególnym przypadku pojawiał się błąd blokujący zapisanie dokumentu.
- Moduł integracji z InPost – aktualizacja zbiorcza.
- Dokument reklamacji – usunięto błąd uniemożliwiający wybranie kontrahenta – rozwijane pole wyboru.
- Aktualizacja zbiorcza dla modułu integracji z inPost.
- Aktualizacja zbiorcza dla modułu integracji z Elektronicznym Nadawcą Poczty Polskiej.
- Eksport dokumentów sprzedaży do programu księgowego Insert NEXO – poprawiono przesyłanie korekt dokumentów sprzedaży
- Aktualizacja funkcji „Pobierz informacje o firmie z TimoCom” – dostosowanie do zmian po stornie TimoCom.
Udostępnij
Udostępnij
Kompleksowe wsparcie, które napędza rozwój Twojego biznesu.
Nasi Klienci
Co mówią o nas Klienci
Liczby, które mówią same za siebie
0
Lat doświadczenia w branży IT oraz systemach TMS
0
Firm korzystających z naszego systemu
0
Indywidualnych wdrożeń dostosowanych do potrzeb
0
Klientów pracujących zdalnie na naszych serwerach