Nowości w programie

  1. Rekompilacja całego programu SPEDTRANS w najnowszym środowisku programistycznym.
  2. Dostosowanie programu do nowych standardów Windows 11.
  3. Zamiana komponentu przeglądarki internetowej IE na nowy, oparty o silnik Edge Chromium.
    Uwaga! W przypadku problemu z inicjalizacją nowej przeglądarki w programie SPEDTRANS, prosimy o instalację dodatkowego komponentu ze strony Microsoft https://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=2124703
    Więcej informacji znajduje się na stronie Microsoft https://docs.microsoft.com/en-us/microsoft-edge/webview2/concepts/distribution
    Problem nie powinien wystąpić dla użytkowników, którzy mają na bieżąco aktualizowany system Windows.
  4. Rozbudowa możliwości wdrożeniowych programu:
    – w widokach tabel umożliwiono dodawanie dodatkowych kolumn wdrożeniowych – wg indywidualnych ustaleń z Klientem
    – w widokach tabel umożliwiono dodawanie kolumn typu mail oraz telefon. Kliknięcie w email otwiera okna wysłania wiadomości e-mail. Kliknięcie w numer telefonu, dla użytkowników posiadających moduł Call2CRM​ – wywołuje połączenie telefoniczne.
    – rozbudowa języka skryptowego oraz makropoleceń
  5. Rozbudowa modułu SPEDTRANS on line – portal dla przewoźnika lub zleceniodawcy:
    – rekompilacja całego modułu w najnowszym środowisku programistycznym
    – dodano możliwość wyłania linka do aktywacji nowego konta użytkownika
    – dodano możliwość zresetowania konta oraz wysłania maila z wygasającym linkiem do zmiany hasła
    – dodano filtrację po dacie zlecenia, początku i końca trasy
  6. Rozbudowa aplikacji mobilnej SPEDTRANS mobile:
    – rekompilacja całego modułu w najnowszym środowisku programistycznym
  7. Rozbudowa modułu SPEDTRANS on line – wygasające linki
    – rekompilacja całego modułu w najnowszym środowisku programistycznym
  8. Aplikacja mobilna Call2CRM:
    – dodano listę podręczną telefonów firmowych
    – dodano możliwość dodania notatki do połączenia telefonicznego
    – dodano możliwość przypisania numeru telefonu do firmy oraz osoby kontaktowej
    – w Historii połączeń telefonicznych dodano status telefonu oraz ostatnie połączenie – nazwa kontrahenta, osoba kontaktowa i numer telefonu
  9. Rozbudowa modułu CRM:
    dodawanie notatki do wielu dokumentów lub kartotek – funkcja dostępna w każdym rejestrze danych oraz kartotekach, po zaznaczeniu wybranych rekordów danych
    dodawanie plików do wielu dokumentów lub kartotek – funkcja dostępna w każdym rejestrze danych oraz kartotekach, po zaznaczeniu wybranych rekordów danych
  10. Dodawanie plików – w głównej konfiguracji programu, w zakładce Pliki dodano możliwość podania rozszerzeń (typów plików) oraz maksymalnych rozmiarów dla danych typów plików, które mogą być dodane do bazy plików.
  11. Nowa funkcjonalność – GENERATOR PLIKÓW PDF. 
    Moduł umożliwia:
    – scalanie plików PDF, BMP, JPG, JPEG, PNG, TIF, TIFF, RTF, DOC, DOCX, HTM, HTML, TXT, CSV, XML, SQL w jeden PDF. 

    – wybranie kolejności plików do scalenia
    – podanie nazwy wynikowego pliku PDF
    – funkcja dostępna w rejestrze plików, w oknie Nowy plik> klawisz Wybierz plik > Generator PDF
    – możliwość wybrania plików do scalenia z bazy danych SPEDTRANS lub z lokalnego dysku użytkownika
    – obsługa funkcji przeciągnij i upuść
  12. Nowa funkcjonalność – Konwerter plików BMP, JPG, JPEG, PNG, TIF, TIFF, RTF, DOC, DOCX, HTM, HTML, TXT, CSV, XML, SQL do PDF. 
    – funkcja dostępna w rejestrze plików, w oknie Nowy plik> opcja Konwertuj do PDF. Po zaznaczeniu tej opcji przed zapisaniem dokumentu wybrany plik jest automatycznie konwertowany do formatu PDF.
  13. W oknie WYŚLIJ E-MAIL dodano funkcje:
    – Generator plików PDF – automatyczne scalanie załączników w jeden PDF, wg wskazanej kolejności
    – informację o łącznym rozmiarze załączników
    – sortowanie kolejności załączników
  14. Rozbudowa modułu WMS:
    – dodano możliwość tworzenia załączników dla płatników do usług magazynowych.
    – rozbudowano możliwości wdrożeniowe rozliczania usług magazynowania: paletodoby, usługi dodatkowe powiązane z operacjami magazynowymi.
    – w dokumencie remanentu dodano obsługę lokalizacji magazynowych
  15. Przebudowa modułu mapowego:
    – dodano równoległą obsługę map GOOGLE, OPEN STREET, HERE, PTV, TomTom
    – dodano obsługę tonażu, wysokości tuneli, itp.
    – koszty trasy

    – wyznaczanie trasy – dodawanie dowolnej liczby punków trasy
    – dodano darmowy silnik geokodowania OpenStreet
    – umożliwiono wyznaczanie trasy na mapie OpenStreet.
    – dodano możliwość wybrania podkładu mapowego, serwisu geokodowania oraz wyznaczania trasy indywidualnie dla każdego pracownika programu. Funkcjonalność ta pozwala zredukować do zera koszty opłat za korzystanie z płatnych serwisów mapowych. Np. dla działu planowania tras można dać dostęp do mapy HERE z możliwością wyznaczania trasy dla pojazdów 24T, zaś dla działu handlowego, gdzie korzysta się z okrojonej funkcjonalności map – podkład mapowy OpenStreet.
    Dodatkowo np. do geokodowania można ustawić serwis Google, a pokazywać dane na dowolnie innej mapie.
  16. Dokument kosztowy – w głównej konfiguracji programu, w zakładce Koszty dodano możliwość konfiguracji daty księgowania tj.
    – data księgowania dla kontrahentów krajowych
    – data księgowania dla kontrahentów zagranicznych
  17. Dokument zlecenia transportu / spedycji:
    – przebudowano zakładkę trasy – domyślnie ukryto początek i koniec trasy, pozostawiając tabelę z trasą.
  18. Rejestr zleceń transportu i spedycji:
    – Załącznik dla płatnika – dodano możliwość dodania wybranych, zaznaczonych zleceń do załącznika.
    – Załącznik dla przewoźnika – dodano możliwość dodania wybranych, zaznaczonych zleceń do załącznika.
  19. Eksport dokumentów sprzedaży oraz kosztowych do programu księgowego CDN Optima:
    – dodano opcję Dokumenty VAT w PLN przenieś w wartości BRUTTO
    – 
    w słowniku kategorii kosztowych oraz w formularzu dodwania / edycji kategorii kosztowej dodano możliwość pobrania/aktualizacji dodatkowych informacji o kategorii kosztowej z CDN OPTIMA: Rodzaj FK, Odliczaj VAT, Kolumna KPiR, Stawka VAT, opis konta FK.
  20. Do wszystkich widoków tabel z danymi dodano:
    – funkcję obliczania sumy, wartości maksimum, minimum, wartości średniej oraz ilości zaznaczonych rekordów danych.
    – ułatwiono zaznaczanie rekordów danych – dodano kolumnę z polem wyboru.
  21. We wszystkich rejestrach i słownikach dodano funkcję szybkiego wyszukiwania frazy – do tej pory po wpisaniu frazy w pole wyszukiwania, należało kliknąć klawisz Filtruj. Aktualnie po wpisaniu danej frazy, program sam wywołuje filtrację.
  22. Domyślnie wyłączono funkcję informowania o zamiarze edycji dokumentu, który został wystawiony przez innego użytkownika. Funkcję można włączyć w głównej konfiguracji programu, w zakładce Ustawienia dodatkowe.
  23. Funkcje administracyjne:
    – w module konfiguracji użytkowników dodano klawisz Funkcje, który zawiera opcje:
    – Przywróć domyślne ustawienia okien wybranemu użytkownikowi
    – Przywróć domyślne ustawienia menu głównego wybranemu użytkownikowi
  24. W konfiguracji użytkownika w opcjach Konfiguracji serwera poczty wychodzącej dodano możliwość zmiany domyślnej skrzynki e-mail. Opcja dostępna, gdy używane są Dodatkowe skrzynki e-mail czyli gdy użytkownik ma więcej niż jedną skrzynkę e-mail.
  25. Rejestr zapłat za dokumenty sprzedaży – dodano możliwość wyszukiwania po NIPie kontrahenta.
  26. Rejestr zapłat za dokumenty kosztowe – dodano możliwość wyszukiwania po NIPie kontrahenta.
  27. W słownikach kontrahentów, kierowców, pojazdów, pracowników oraz towarów i usług dodano dodatkowy parametr filtracji Top, który ogranicza wyświetlanie danych do  pierwszych X rekordów. Domyślna wartość parametru równa się 10, czyli baza danych będzie zwracać maksymalnie 10 pierwszych rekordów danych. Parametr Top po pole edycji, znajduję się zawsze koło klawisza Filtruj.
  28. Słownik kontrahentów – dodano możliwość filtrowania po polach: Ulica (główny adres kontrahenta) oraz Ulica siedziby (adres biura).
  29. Eksport dokumentów sprzedaży do programu księgowego Insert NEXO – dodano unikatowy identyfikator dokumentu.
  30. Eksport dokumentów sprzedaży do programu księgowego CDN OPTIMA – domyślnie ustawiono przekazywanie ID_ZRÓDŁA dokumentu, bez możliwości zmiany tej opcji.
  31. Kartoteka opony – dodano możliwość wpisywania średnicy opony z wartością po przecinku.
  32. Dokument serwisu opony – dodano możliwość wpisywania wysokości bieżnika z wartością po przecinku.
  33. Słownik wyposażenia pojazdów – dodano możliwość wyszukiwania po kategorii oraz podkategorii wyposażenia.
  34. Dodano dni świąteczne na rok 2022.

Poprawki:

  1. Aktualizacja wszystkich komponentów systemowych programu.
  2. Optymalizacja prędkości zapytań SQL.
  3. Usunięto błąd w module WMS – dokument remanentu z lokalizacjami, w szczególnym przypadku pojawiał się błąd blokujący zapisanie dokumentu.
  4. Moduł integracji z InPost – aktualizacja zbiorcza.
  5. Dokument reklamacji – usunięto błąd uniemożliwiający wybranie kontrahenta – rozwijane pole wyboru.
  6. Aktualizacja zbiorcza dla modułu integracji z inPost.
  7. Aktualizacja zbiorcza dla modułu integracji z Elektronicznym Nadawcą Poczty Polskiej.
  8. Eksport dokumentów sprzedaży do programu księgowego Insert NEXO – poprawiono przesyłanie korekt dokumentów sprzedaży
  9. Aktualizacja funkcji „Pobierz informacje o firmie z TimoCom” – dostosowanie do zmian po stornie TimoCom.
Categories: Aktualizacje

Udostępnij

Categories: Aktualizacje

Udostępnij

Kompleksowe wsparcie, które napędza rozwój Twojego biznesu.

Zarządzanie IT

Kompleksowa obsługa IT, od outsourcingu po chmurę. Z nami zoptymalizujesz koszty.

Analizy biznesowe

Podejmuj lepsze decyzje dzięki rzetelnym danym. Sprawdź nasze usługi analizy biznesowej.

Spedtrans

Niezawodne oprogramowanie dla branży TSL. Usprawnij operacje logistyczne z SPEDTRANS.

Nasi Klienci

Co mówią o nas Klienci

Program SPEDTRANS bardzo pomógł nam poukładać procesy w firmie, co przełożyło się na wielki skok w rozwoju. Wiele modułów oraz funkcjonalności, które dostarcza program, pozwala na bardziej efektywną pracę.

Piotr Rzążewski, CO-Founder, ZOYA Logistics Group

Współpraca z Maciosoft była zawsze płynna i efektywna, a ich zespół wykazywał się dużą elastycznością i responsywnością. Dzięki SPEDTRANS nasze procesy stały się bardziej efektywne i uporządkowane.

Magdalena Wasilewska, Dyrektor Zarządzająca, EJKO

Oprogramowanie SPEDTRANS marki Maciosoft, z którą współpracujemy od wielu lat, to niezwykle wartościowe narzędzie, które znacząco ułatwia zarządzanie procesami logistycznymi w naszej firmie. Jego wdrożenie przynosi szereg korzyści, które wpływają na efektywność działań oraz oszczędność czasu i kosztów.

Tobiasz Wąsowski, CEO, Dział Zarządzania, Everest Logistics

Liczby, które mówią same za siebie

0
Lat doświadczenia w branży IT oraz systemach TMS
0
Firm korzystających z naszego systemu
0
Indywidualnych wdrożeń dostosowanych do potrzeb
0
Klientów pracujących zdalnie na naszych serwerach

ODKYJ POTENCJAŁ SPEDTRANS

Umów się na rozmowę z naszym specjalistą

Chcesz dowiedzieć się, jak nasze zaawansowane rozwiązania mogą wspierać rozwój Twojej firmy? Umów się na rozmowę z naszym specjalistą i odkryj, jak możemy wspólnie osiągnąć sukces.