Nowości w programie

  1. Moduł produkcji – Rejestr receptur oraz Rejestr technologii – dodano możliwość filtracji receptur archiwalnych.
  2. Moduł produkcji – okno wyboru receptury oraz okno wyboru technologii- dodano możliwość filtracji archiwalnych danych.
  3. Przelewy elektroniczne – dla dokumentów VAT w PLN dodano opcję Pozostaw zaznaczony status Przelew.
  4. Funkcja – Drag and drop – dodano podgląd pliku.
  5. Rejestr dokumentów kosztowych – dodano kolumnę Źródło dokumentu.
    Kolumna przybiera wartości:
    – wartość pusta – dla dokumentów utworzonych w SPEDTRANS
    – STM – dla dokumentów pochodzących ze SPEDTRANS mobile (aplikacja androidowa)
    – SPEDTRANS online
    – Wygasające linki
    – SPEDTRANS webmobile – aplikacja mobilna SPEDTRANS webowa
    – KSeF – z systemu KSeF
  6. Rejestr zamówień od kontrahentów – dodano kolumnę Źródło dokumentu.
    Kolumna przybiera wartości:
    – wartość pusta – dla dokumentów utworzonych w SPEDTRANS
    – SPEDTRANS online
    – Wygasające linki
    – SPEDTRANS webmobile – aplikacja mobilna SPEDTRANS webowa
  7. Z poziomu Rejestru zleceń transportu i spedycji dodano możliwość wystawienia noty kredytowej powiązanej ze zleceniem.
  8. Rejestr plików – dodano funkcję Auto podgląd.
  9. Wysyłanie wiadomości email  – uporządkowano okno dialogowe oraz dodano funkcję Auto podgląd.
    Dodatkowe opcje email przerzucono do osobnej zakładki Opcje email.
  10. Wysyłanie wiadomości email z podglądu wydruku – podmieniono okno dialogowe.
  11. Dokument rozliczenia roboczogodzin – dodano pole Dodatkowy opis.
  12. W głównej konfiguracji programu > zakładka Ustawienia dodatkowe  > Layout – dodano parametr konfiguracyjny: Maksymalna ilość filtrowanych rekordów oraz zmieniono domyślną wartość na 2000.
  13. Cenniki – dodano pole Info – 100 znaków.
  14. Uprawnienia użytkownika – dodano blokadę zmiany Grupy kontrahentów (w kartotece kontrahenta).
  15. Dodano nową funkcjonalność – panel edukacyjny: Edustrefa SPEDTRANS, w którym będą publikowane firmy oraz treści szkoleniowe.
  16. Przed zapisaniem zlecenia transportu dodano weryfikację obecności kierowcy w pracy. Uwaga! Wymagany jest dodatkowy moduł – Harmonogram pracy pracowników.
    Uwaga! Funkcja domyślnie wyłączona. Należy włączyć w konfiguracji szczegółowej zleceń.
  17. Wysyłanie maila z pozycji podglądu wydruku – dodano załącznik do maila. Do tej pory załącznik był dodawany dopiero po kliknięciu klawisza wyślij, przez co uniemożliwiało to korzystanie z funkcji Konwertuj w jeden PDF.
  18. Rozbudowano kontrolę stawek VAT w zależności od rodzaju trasy.
  19. Konfiguracji użytkownika dodano opcję: Zawsze aktualizuj stawki VAT do domyślnych wartości z Głównej konfiguracji programu > Sprzedaż.
    Dzięki tej opcji w prosty sposób można automatycznie korygować niepoprawne stawki VAT. Zalecane dla użytkowników typu Spedytor.
  20. Dodano sprawdzanie zakazów ruchu pojazdów przed zapisywaniem zlecenia transportu lub spedycji.
    Uwaga! Funkcja domyślnie wyłączona – należy aktywować w Konfiguracji szczegółowej zleceń transportu/spedycji.
  21. Rodzaje odcinków tras – dodano symbole graficzne.
  22. Kalkulator tras – zmieniono symbole odcinków tras.
  23. Zlecenie transportu / spedycji – dodano nowy widok tj. ładunek przypisany do odcinków trasy oraz możliwość łatwego powiązania ładunku z odcinkiem trasy.
    Analogiczny widok dodano również w Rejestrze zleceń transportu i spedycji.
  24. Dokument zlecenia transportu/spedycji:
    – rozbudowano i uproszczono funkcję wiązania ładunku z odcinkiem trasy
    – dodano Status ładunku oraz Uwagi do statusu ładunku – pola powiązane również z aplikacją mobilną SPEDTRANS mobile – dla monitoringu doręczenia ładunku.
  25. Integracja z Elektronicznym Nadawcą Poczty Polskiej – uaktualniono kody zdarzeń.
  26. Moduł analizy BI:
    – w konfiguracji analiz BI dodano możliwość dodania wykresów – interpretacji graficznej analizy danych
    – aktualizacja wszystkich analiz systemowych – dodanie wykresów.
  27. Moduł magazynu WMS – Lokalizacje magazynowe – pole Slot – wydłużono do czterech znaków.
  28. Cenniki zaawansowane – dodano Notatki, Zadania i ważne terminy oraz Pliki powiązane.
  29. We wszystkich widokach tabel dodano możliwość ukrycia/pokazania Nagłówki grup.
  30. Poprawiono zapamiętywanie wysokości wierszy.
  31. Moduł Wniosków urlopowych – Dokument Wniosku urlopowego – poprawiono „ergonomię” tworzenia i akceptacji dokumentu.
  32. Rejestr zamówień od kontrahentów:
    – rozbudowano wyszukiwanie po kodach pocztowych miejsca załadunku i dostawy
    – dodano ikony flag dla miejsc załadunku i dostawy
  33. Dodano statusy:
    – Ładunek
    – Opakowanie
  34. Dodano uprawnienie użytkownika – Ukryj archiwalne kartotekiUwaga! uprawnienie domyślnie włączone.
    Opcja blokuje dostęp do kartotek archiwalnych.
  35. Dodano uprawnienie użytkownika – Ukryj archiwalne dokumenty. Uwaga! uprawnienie domyślnie włączone.
    Opcja blokuje dostęp do dokumentów archiwalnych.
  36. Nowa funkcjonalność – Dodano nowy rodzaj dokumentu – Nota obciążeniowa windykacyjna.
    Notę obciążeniową windykacyjną można wystawić w Rejestru sprzedaży klikając klawisz Nowy lub prawy klawisz myszy na wybranym dokumencie.
    Po wystawieniu noty obciążeniowej windykacyjnej dokument źródłowy dostaje automatycznie status windykacyjny NOB.
    Dodatkowe opcje konfiguracyjne znajdują się w Głównej konfiguracji programu, zakładka Sprzedaż > Nota obciążeniowa windykacyjna.
  37. Dokument kosztowy – dodano zakładkę z pozycjami dokumentu – dla wymiany typu KSeF. Domyślnie zakładka ukryta.
  38. Konfiguracja użytkownika – dodano opcję: Obowiązkowe podanie powodu odtwierdzenia kartoteki lub dokumentuFunkcja domyślnie nieaktywna.
    Po włączeniu funkcji przy każdym odtwierdzaniu dokumentów lub kartotek będzie wymagane podanie powodu odtwierdzenia danych w postaci stworzenia notatki.
    Domyślny rodzaj notatki POWÓD ODTWIERDZENIA można ustawić w Głównej konfiguracji programu, zakładka Ustawienia dodatkowe.
  39. Dokument listu przewozowego CMR – dodano możliwość dodawania Notatek, Zadań i ważnych terminów oraz Plików powiązanych.
  40. Dokument listu przewozowego krajowych – dodano możliwość dodawania Notatek, Zadań i ważnych terminów oraz Plików powiązanych.
  41. Dokument listu przewozowego CIM – dodano możliwość dodawania Notatek, Zadań i ważnych terminów oraz Plików powiązanych.
  42. Dokument listu przewozowego SMGS – dodano możliwość dodawania Notatek, Zadań i ważnych terminów oraz Plików powiązanych.
  43. Dokument listu przewozowego HBL/MBL/BL – dodano możliwość dodawania Notatek, Zadań i ważnych terminów oraz Plików powiązanych.
  44. Dokument listu przewozowego HAWB/MAWB – dodano możliwość dodawania Notatek, Zadań i ważnych terminów oraz Plików powiązanych.
  45. Rejestr listów przewozowych CMR – dodano zakładki Notatki, Zadania i ważne terminy oraz Pliki powiązane.
  46. Rejestr listów przewozowych krajowych – dodano zakładki Notatki, Zadania i ważne terminy oraz Pliki powiązane.
  47. Rejestr listów przewozowych CIM – dodano zakładki Notatki, Zadania i ważne terminy oraz Pliki powiązane.
  48. Rejestr listów przewozowych SMGS – dodano zakładki Notatki, Zadania i ważne terminy oraz Pliki powiązane.
  49. Rejestr listów przewozowych HBL/MBL/BL- dodano zakładki Notatki, Zadania i ważne terminy oraz Pliki powiązane.
  50. Rejestr listów przewozowych HAWB/MAWB – dodano zakładki Notatki, Zadania i ważne terminy oraz Pliki powiązane.
  51. Dodawanie notatek do wielu dokumentów lub kartotek CRM – uzupełniono w całym programie.
  52. Dodawanie plików do wielu dokumentów lub kartotek CRM – uzupełniono w całym programie.
  53. Dodawanie zadań i ważnych terminów do wielu dokumentów lub kartotek CRM – dodano w całym programie.
  54. Dodano funkcję Pokaż w oddzielnym oknie do rejestrów oraz słowników:
    – sprzedaży
    – dokumentów kosztowych
    – magazynu
    – ofert
    – przekazanie pojazdów
    – wiadomości SMS/GPS/STM
    – korespondencja
    – reklamacje
    – zamówienia od kontrahentów
    – zamówienia do dostawców
    – serwis
    – szkody
    – zadania i ważne terminy
    – notatki
    – pliki
    – kontrahentów
    – pojazdów
    – kierowców
    – pracowników
    – towary i usługi
  55. Dodano możliwość zapisania załączników z maila pod notatką systemową.
  56. Dodano uprawnienia użytkownika:
    – Ukryj notatki innych użytkowników typu „EMAIL”. Opcja domyślnie wyłączona.
    – Ukryj pliki innych użytkowników typu „EMAIL” (załączniki e-mail). Opcja domyślnie włączona.
  57. Dokument kompensaty wzajemnej – dodano możliwość zbiorczego usuwania pozycji dokumentu.
  58. Dokument wezwania do zapłaty:
    – dodano opcję: bez NOD – czyli Nie bierz pod uwagę not odsetkowych.
    Informacja. Do tej pory dokumenty typu Nota odsetkowa nie były pomijane.
    – dodano możliwość zbiorczego usuwania pozycji dokumentu.
  59. Dokument zamówienia od kontrahenta, dokumenty magazynowe WZ oraz PZ – dodano ostrzeganie takim samym numerze „wg Nr dok.”
  60. Uwaga! Automatyzacja – zmiana sposobu kalkulacji daty sprzedaży oraz daty wystawienia faktury!!! dla faktur wystawianych na podstawie zleceń transportu lub spedycji.
    Informacja dla użytkowników:
    – korzystających z dodatkowych dat odcinka trasy zlecenia tj.
    – moduł webowy – Wygasające linki – formularze zapisujące dane do pól dat jak niżej
    – moduł webowy – SPEDTRANS on-line – panel przewoźnika/ zleceniodawcy – formularze zapisujące dane do pól dat jak niżej
    – aplikacja SPEDTRANS mobile
    – aplikacja SPEDTRANS webmobile
    – integracje z telematyką / GPS – aktywna funkcja geofencingu
    Uwaga!!! wymagane aktualizacje wzorców wydruków dokumentów sprzedaży.
    Dotyczy dat.
    Do tej pory data sprzedaży oraz data wystawienia faktury była brana z daty spóźnienia, a gdy nie było spóźnienia to z Planowanej daty.
    Aktualnie program dane pobiera z dat jak wyżej. Ale! najwyższy priorytet pozostaje na dacie spóźnienia, a gdy ona nie jest uzupełniona, to dla początku trasy brane są kolejno (gdy są uzupełnione) daty: Rejestracji, Rozpoczęcia, Zakończenia i Planowana data, zaś dla końca trasy daty: Spóźnienia (analogicznie – najwyższy priorytet), Zakończenia, Rozpoczęcia, Rejestracji i Planowana data.
  61. Usunięto błąd powodujący niezapisywanie się ustawień – kolorowanie przeterminowanych dokumentów sprzedaży.
  62. Integracja z TIMOCOM – aktualizacja funkcji pobierającej dane kontrahenta.
  63. Integracja z TRANS.EU – aktualizacja funkcji pobierającej dane kontrahenta.
  64. Aktualizacja zbiorcza komponentów systemowych programu.
Categories: Aktualizacje

Udostępnij

Categories: Aktualizacje

Udostępnij

Kompleksowe wsparcie, które napędza rozwój Twojego biznesu.

Zarządzanie IT

Kompleksowa obsługa IT, od outsourcingu po chmurę. Z nami zoptymalizujesz koszty.

Analizy biznesowe

Podejmuj lepsze decyzje dzięki rzetelnym danym. Sprawdź nasze usługi analizy biznesowej.

Spedtrans

Niezawodne oprogramowanie dla branży TSL. Usprawnij operacje logistyczne z SPEDTRANS.

Nasi Klienci

Co mówią o nas Klienci

Program SPEDTRANS bardzo pomógł nam poukładać procesy w firmie, co przełożyło się na wielki skok w rozwoju. Wiele modułów oraz funkcjonalności, które dostarcza program, pozwala na bardziej efektywną pracę.

Piotr Rzążewski, CO-Founder, ZOYA Logistics Group

Współpraca z Maciosoft była zawsze płynna i efektywna, a ich zespół wykazywał się dużą elastycznością i responsywnością. Dzięki SPEDTRANS nasze procesy stały się bardziej efektywne i uporządkowane.

Magdalena Wasilewska, Dyrektor Zarządzająca, EJKO

Oprogramowanie SPEDTRANS marki Maciosoft, z którą współpracujemy od wielu lat, to niezwykle wartościowe narzędzie, które znacząco ułatwia zarządzanie procesami logistycznymi w naszej firmie. Jego wdrożenie przynosi szereg korzyści, które wpływają na efektywność działań oraz oszczędność czasu i kosztów.

Tobiasz Wąsowski, CEO, Dział Zarządzania, Everest Logistics

Liczby, które mówią same za siebie

0
Lat doświadczenia w branży IT oraz systemach TMS
0
Firm korzystających z naszego systemu
0
Indywidualnych wdrożeń dostosowanych do potrzeb
0
Klientów pracujących zdalnie na naszych serwerach

ODKYJ POTENCJAŁ SPEDTRANS

Umów się na rozmowę z naszym specjalistą

Chcesz dowiedzieć się, jak nasze zaawansowane rozwiązania mogą wspierać rozwój Twojej firmy? Umów się na rozmowę z naszym specjalistą i odkryj, jak możemy wspólnie osiągnąć sukces.