Nowości w programie
- Dokument przekazania pojazdów dodano pola:
– Status dokumentu:
– brakujący dokument
– niewysłane
– wysłane
– dostarczone
– odczytane
– wykonane
– Rozepnij przy zdaniu - CRM – baza kontrahentów
W oknie dialogowym Wyślij e-mail, przy wysyłaniu maila do wielu osób kontaktowych dodano kolumnę Nazwisko i imię (osoby kontaktowej). - Dokument zlecenia transportu lub spedycji – dodano pola:
– Sposób kompletacji dokumentów:
– SKAN – Skany dokumentów
– ORYGINAŁ – Oryginały dokumentów
– SKAN+ORYG – Skan z dosyłką oryginalnych dokumentów
– SKANS – Skan ze skanera
– SF – Samofakturowanie
– SF+SKAN – Samofakturowanie z dosyłką skanów
– SF+ORYG – Samofakturowanie z dosyłką oryginalnych dokumentu
– Sposób dostarczania faktury:
– MAIL – mailem
– MAIL+POCZTA – mail z dosyłką faktury pocztą
– WWW – portal WWW
– LINK – link WWW do pobrania faktury - Rejestr zleceń transportu i spedycji – dodano kolumny:
– Komplet. dok. – Sposób kompletacji dokumentów
– Dost. FV – Sposób dostarczania faktury - Dokument sprzedaży – dodano pole: Sposób dostarczania faktury
- Rejestr dokumentów sprzdaży – dodano kolumnę: Sposób dostarczania faktury
- Nowy moduł systemowy aktualizacji programu SPEDTRANS – nowa grafika.
- Kartoteka kontrahenta – dodano możliwość dodania Opiekunów dodatkowych
- CRM – baza kontrahentów – dodano zakładkę Opiekunowie dodatkowi
- Dokument zlecenia transportu lub spedycji – dodano możliwość wprowadzenia dodatkowych opiekunów zlecenia
- Dodano uprawnienie do zleceń transportu lub spedycji, gdzie dany użytkownik jest opiekunem zlecenia.
- Dokument zamówienia od kontrahenta – Przy wyborze towaru lub usługi dodano opcję Pokaż usługi tylko z cennika
- Słownik pracowników – dodano zakładki: Wnioski urlopowe, Nieobecności w pracy
- W polu wyboru pojazdu dodano podgląd domyślnego kierowcy
- W polu wyboru kierowcy dodano podgląd domyślnego pojazdu
- Rozbudowa funkcjonalności pobierania danych z GUS
1) Rozszerzono funkcjonalność pobierania danych kontrahenta z rejestru GUS.
– umożliwiono wyszukiwanie na podstawie numeru REGON oraz numeru KRS
– forma wyszukiwania kontrahenta została uproszczona, usunięte zostało polę Captcha
2) W przypadku błędnie podanego numeru NIP / REGON / KRS, dodano obsługę komunikatu zwracanego przez platformę GUS.
3) Zmianie uległa forma wyświetlania informacji o kontrahencie.
– dodano nowy widok danych
– dodana została sekcja wyświetlająca kody PKD
– każdą z sekcji można zwinąć lub rozwinąć klikając przyciski + / – (1)
– dodane zostało menu umożliwiające kopiowanie, do schowka, wybranej wartości, całej sekcji lub całego wpisu (2)
– dodane zostały skróty klawiszowe:
CTRL + C – kursor na polu – kopiowana, do schowka, jest wartość wybranego pola
CTRL + C – kursor na sekcji (3) – kopiowana, do schowka, jest cała sekcja
CTRL + SHIFT + C – kopiowane, do schowka, są wszystkie sekcje oraz pola z wpisu
4) Na formie edycji kontrahenta, po wpisaniu poprawnej wartości w polu NIP / REGON / KRS, naciśnięcie klawisza ENTER skutkować będzie pobraniem danych z rejestru GUS i automatycznym uzupełnieniem pól związanych z nazwą kontrahenta oraz jego danymi adresowymi.
Poprawki:
- Aktualizacja komponentów systemowych programu.
Udostępnij
W świecie transportu i logistyki coraz częściej pojawia się pytanie: lepiej wdrożyć jeden zintegrowany system klasy TMS (Transport Management System) czy połączyć ze sobą kilka różnych narzędzi za pomocą integracji? Na pierwszy rzut oka obie opcje mogą wydawać się równoważne. W końcu „integracja” brzmi nowocześnie, a „otwarte API” stało się magicznym hasłem, które ma rozwiązać każdy problem. Jednak rzeczywistość - zwłaszcza z perspektywy kosztów, czasu i zarządzania - pokazuje zupełnie inny obraz.
Nowoczesna telematyka to nie tylko lokalizacja pojazdów. To klucz do automatyzacji, redukcji kosztów i budowania przewagi konkurencyjnej. Sprawdź, jak dane z floty mogą stać się centrum zarządzania Twoim biznesem transportowym.
Czy Twój system TMS wspiera Cię jak asystent, czy tylko dokumentuje zlecenia? Różnica między przygotowaniem transportu w 5 minut a godzinę to setki mikroautomatyzacji działających w tle. Nowoczesne systemy TMS skracają czas, eliminują błędy i zwiększają efektywność nawet o 65%, zmieniając rutynę w realną przewagę konkurencyjną.
Jak zmieni się faktura transportowa po wdrożeniu KSeF? Sprawdź, czy PDF i papier nadal będą potrzebne oraz jak poradzić sobie z CMR i dokumentami dodatkowymi. Od 2026 r. każda faktura w Polsce będzie musiała przejść przez rządową platformę KSeF. To rewolucja nie tylko dla księgowych, ale też dla branży transportowej i logistycznej, gdzie faktura prawie nigdy nie występuje sama.
Kompleksowe wsparcie, które napędza rozwój Twojego biznesu.

















