Nowości w programie
- Rekompilacja całego programu SPEDTRANS w najnowszym środowisku programistycznym.
- Dostosowanie programu do nowych standardów Windows 11.
- Zamiana komponentu przeglądarki internetowej IE na nowy, oparty o silnik Edge Chromium.
Uwaga! W przypadku problemu z inicjalizacją nowej przeglądarki w programie SPEDTRANS, prosimy o instalację dodatkowego komponentu ze strony Microsoft https://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=2124703
Więcej informacji znajduje się na stronie Microsoft https://docs.microsoft.com/en-us/microsoft-edge/webview2/concepts/distribution
Problem nie powinien wystąpić dla użytkowników, którzy mają na bieżąco aktualizowany system Windows. - Rozbudowa możliwości wdrożeniowych programu:
– w widokach tabel umożliwiono dodawanie dodatkowych kolumn wdrożeniowych – wg indywidualnych ustaleń z Klientem
– w widokach tabel umożliwiono dodawanie kolumn typu mail oraz telefon. Kliknięcie w email otwiera okna wysłania wiadomości e-mail. Kliknięcie w numer telefonu, dla użytkowników posiadających moduł Call2CRM – wywołuje połączenie telefoniczne.
– rozbudowa języka skryptowego oraz makropoleceń - Rozbudowa modułu SPEDTRANS on line – portal dla przewoźnika lub zleceniodawcy:
– rekompilacja całego modułu w najnowszym środowisku programistycznym
– dodano możliwość wyłania linka do aktywacji nowego konta użytkownika
– dodano możliwość zresetowania konta oraz wysłania maila z wygasającym linkiem do zmiany hasła
– dodano filtrację po dacie zlecenia, początku i końca trasy - Rozbudowa aplikacji mobilnej SPEDTRANS mobile:
– rekompilacja całego modułu w najnowszym środowisku programistycznym - Rozbudowa modułu SPEDTRANS on line – wygasające linki
– rekompilacja całego modułu w najnowszym środowisku programistycznym - Aplikacja mobilna Call2CRM:
– dodano listę podręczną telefonów firmowych
– dodano możliwość dodania notatki do połączenia telefonicznego
– dodano możliwość przypisania numeru telefonu do firmy oraz osoby kontaktowej
– w Historii połączeń telefonicznych dodano status telefonu oraz ostatnie połączenie – nazwa kontrahenta, osoba kontaktowa i numer telefonu - Rozbudowa modułu CRM:
– dodawanie notatki do wielu dokumentów lub kartotek – funkcja dostępna w każdym rejestrze danych oraz kartotekach, po zaznaczeniu wybranych rekordów danych
– dodawanie plików do wielu dokumentów lub kartotek – funkcja dostępna w każdym rejestrze danych oraz kartotekach, po zaznaczeniu wybranych rekordów danych - Dodawanie plików – w głównej konfiguracji programu, w zakładce Pliki dodano możliwość podania rozszerzeń (typów plików) oraz maksymalnych rozmiarów dla danych typów plików, które mogą być dodane do bazy plików.
- Nowa funkcjonalność – GENERATOR PLIKÓW PDF.
Moduł umożliwia:
– scalanie plików PDF, BMP, JPG, JPEG, PNG, TIF, TIFF, RTF, DOC, DOCX, HTM, HTML, TXT, CSV, XML, SQL w jeden PDF.
– wybranie kolejności plików do scalenia
– podanie nazwy wynikowego pliku PDF
– funkcja dostępna w rejestrze plików, w oknie Nowy plik> klawisz Wybierz plik > Generator PDF
– możliwość wybrania plików do scalenia z bazy danych SPEDTRANS lub z lokalnego dysku użytkownika
– obsługa funkcji przeciągnij i upuść - Nowa funkcjonalność – Konwerter plików BMP, JPG, JPEG, PNG, TIF, TIFF, RTF, DOC, DOCX, HTM, HTML, TXT, CSV, XML, SQL do PDF.
– funkcja dostępna w rejestrze plików, w oknie Nowy plik> opcja Konwertuj do PDF. Po zaznaczeniu tej opcji przed zapisaniem dokumentu wybrany plik jest automatycznie konwertowany do formatu PDF. - W oknie WYŚLIJ E-MAIL dodano funkcje:
– Generator plików PDF – automatyczne scalanie załączników w jeden PDF, wg wskazanej kolejności
– informację o łącznym rozmiarze załączników
– sortowanie kolejności załączników - Rozbudowa modułu WMS:
– dodano możliwość tworzenia załączników dla płatników do usług magazynowych.
– rozbudowano możliwości wdrożeniowe rozliczania usług magazynowania: paletodoby, usługi dodatkowe powiązane z operacjami magazynowymi.
– w dokumencie remanentu dodano obsługę lokalizacji magazynowych - Przebudowa modułu mapowego:
– dodano równoległą obsługę map GOOGLE, OPEN STREET, HERE, PTV, TomTom
– dodano obsługę tonażu, wysokości tuneli, itp.
– koszty trasy
– wyznaczanie trasy – dodawanie dowolnej liczby punków trasy
– dodano darmowy silnik geokodowania OpenStreet
– umożliwiono wyznaczanie trasy na mapie OpenStreet.
– dodano możliwość wybrania podkładu mapowego, serwisu geokodowania oraz wyznaczania trasy indywidualnie dla każdego pracownika programu. Funkcjonalność ta pozwala zredukować do zera koszty opłat za korzystanie z płatnych serwisów mapowych. Np. dla działu planowania tras można dać dostęp do mapy HERE z możliwością wyznaczania trasy dla pojazdów 24T, zaś dla działu handlowego, gdzie korzysta się z okrojonej funkcjonalności map – podkład mapowy OpenStreet.
Dodatkowo np. do geokodowania można ustawić serwis Google, a pokazywać dane na dowolnie innej mapie. - Dokument kosztowy – w głównej konfiguracji programu, w zakładce Koszty dodano możliwość konfiguracji daty księgowania tj.
– data księgowania dla kontrahentów krajowych
– data księgowania dla kontrahentów zagranicznych - Dokument zlecenia transportu / spedycji:
– przebudowano zakładkę trasy – domyślnie ukryto początek i koniec trasy, pozostawiając tabelę z trasą. - Rejestr zleceń transportu i spedycji:
– Załącznik dla płatnika – dodano możliwość dodania wybranych, zaznaczonych zleceń do załącznika.
– Załącznik dla przewoźnika – dodano możliwość dodania wybranych, zaznaczonych zleceń do załącznika. - Eksport dokumentów sprzedaży oraz kosztowych do programu księgowego CDN Optima:
– dodano opcję Dokumenty VAT w PLN przenieś w wartości BRUTTO
– w słowniku kategorii kosztowych oraz w formularzu dodwania / edycji kategorii kosztowej dodano możliwość pobrania/aktualizacji dodatkowych informacji o kategorii kosztowej z CDN OPTIMA: Rodzaj FK, Odliczaj VAT, Kolumna KPiR, Stawka VAT, opis konta FK. - Do wszystkich widoków tabel z danymi dodano:
– funkcję obliczania sumy, wartości maksimum, minimum, wartości średniej oraz ilości zaznaczonych rekordów danych.
– ułatwiono zaznaczanie rekordów danych – dodano kolumnę z polem wyboru. - We wszystkich rejestrach i słownikach dodano funkcję szybkiego wyszukiwania frazy – do tej pory po wpisaniu frazy w pole wyszukiwania, należało kliknąć klawisz Filtruj. Aktualnie po wpisaniu danej frazy, program sam wywołuje filtrację.
- Domyślnie wyłączono funkcję informowania o zamiarze edycji dokumentu, który został wystawiony przez innego użytkownika. Funkcję można włączyć w głównej konfiguracji programu, w zakładce Ustawienia dodatkowe.
- Funkcje administracyjne:
– w module konfiguracji użytkowników dodano klawisz Funkcje, który zawiera opcje:
– Przywróć domyślne ustawienia okien wybranemu użytkownikowi
– Przywróć domyślne ustawienia menu głównego wybranemu użytkownikowi - W konfiguracji użytkownika w opcjach Konfiguracji serwera poczty wychodzącej dodano możliwość zmiany domyślnej skrzynki e-mail. Opcja dostępna, gdy używane są Dodatkowe skrzynki e-mail czyli gdy użytkownik ma więcej niż jedną skrzynkę e-mail.
- Rejestr zapłat za dokumenty sprzedaży – dodano możliwość wyszukiwania po NIPie kontrahenta.
- Rejestr zapłat za dokumenty kosztowe – dodano możliwość wyszukiwania po NIPie kontrahenta.
- W słownikach kontrahentów, kierowców, pojazdów, pracowników oraz towarów i usług dodano dodatkowy parametr filtracji Top, który ogranicza wyświetlanie danych do pierwszych X rekordów. Domyślna wartość parametru równa się 10, czyli baza danych będzie zwracać maksymalnie 10 pierwszych rekordów danych. Parametr Top po pole edycji, znajduję się zawsze koło klawisza Filtruj.
- Słownik kontrahentów – dodano możliwość filtrowania po polach: Ulica (główny adres kontrahenta) oraz Ulica siedziby (adres biura).
- Eksport dokumentów sprzedaży do programu księgowego Insert NEXO – dodano unikatowy identyfikator dokumentu.
- Eksport dokumentów sprzedaży do programu księgowego CDN OPTIMA – domyślnie ustawiono przekazywanie ID_ZRÓDŁA dokumentu, bez możliwości zmiany tej opcji.
- Kartoteka opony – dodano możliwość wpisywania średnicy opony z wartością po przecinku.
- Dokument serwisu opony – dodano możliwość wpisywania wysokości bieżnika z wartością po przecinku.
- Słownik wyposażenia pojazdów – dodano możliwość wyszukiwania po kategorii oraz podkategorii wyposażenia.
- Dodano dni świąteczne na rok 2022.
Poprawki:
- Aktualizacja wszystkich komponentów systemowych programu.
- Optymalizacja prędkości zapytań SQL.
- Usunięto błąd w module WMS – dokument remanentu z lokalizacjami, w szczególnym przypadku pojawiał się błąd blokujący zapisanie dokumentu.
- Moduł integracji z InPost – aktualizacja zbiorcza.
- Dokument reklamacji – usunięto błąd uniemożliwiający wybranie kontrahenta – rozwijane pole wyboru.
- Aktualizacja zbiorcza dla modułu integracji z inPost.
- Aktualizacja zbiorcza dla modułu integracji z Elektronicznym Nadawcą Poczty Polskiej.
- Eksport dokumentów sprzedaży do programu księgowego Insert NEXO – poprawiono przesyłanie korekt dokumentów sprzedaży
- Aktualizacja funkcji „Pobierz informacje o firmie z TimoCom” – dostosowanie do zmian po stornie TimoCom.
Udostępnij
Od 25 lat rozwijamy system TMS SPEDTRANS i współpracujemy z firmami transportowymi każdej wielkości. I jest jedna rzecz, którą widzimy od lat: sam zakup systemu TMS niewiele zmienia.
Integracja z DHL eDataGate - nowy moduł w TMS SEPDTRANS. Automatyzacja pobierania zleceń z portalu DHL, eliminacja ręcznego wprowadzania zleceń transportu.
W świecie transportu i logistyki coraz częściej pojawia się pytanie: lepiej wdrożyć jeden zintegrowany system klasy TMS (Transport Management System) czy połączyć ze sobą kilka różnych narzędzi za pomocą integracji?
Nowoczesna telematyka to nie tylko lokalizacja pojazdów. To klucz do automatyzacji, redukcji kosztów i budowania przewagi konkurencyjnej. Sprawdź, jak dane z floty mogą stać się centrum zarządzania Twoim biznesem transportowym.
Kompleksowe wsparcie, które napędza rozwój Twojego biznesu.

















